Nástroje podpory prodeje v maloobchodě

Napsal Jaromír Zvonek. Posted in Firemní finance.

Reklama se na vás neustále valí ze všech různých koutů. A i když si myslíte, že jdete v obchodě a reklama tam na vás vůbec nepůsobí, ani nevíte, jak moc se pletete.Rozmístění regálů, dekorace a dokonce i každý promo stolek jsou promyšleny tak, aby vás dokázaly přimět co nejvíce nakoupit. V tomto článku vám řekneme, jak podporu prodeje v obchodě poznáte.

promo stolek

 Co je podpora prodeje?

Podpora prodeje je jeden z nástrojů marketingové komunikace a jeho úkolem je pekvapivě podpořit prodej. Podporu prodeje najdete ve spoustě různých variacích. Zákaznické kluby, soutěže, sbírání nálepek a také POS – podpora prodeje přímo v obchodě.

Nejčastější způsoby podpory prodeje

  • Stojany na letáky – Letáky už jsou klasickým nástrojem. Fungovaly v minulosti a stejně dobře fungují i teď. Když zjistíte, že je ve slevě vaše oblíbené jídlo, tak hned jdete a nakoupíte (někdy i do zásoby).
  • Komplementární zboží – Všimli jste si někdy, že u mléka najdete balení Oreo, u vína otvíráky a u ingediencí na pečení třeba vykrajovátka? To není náhoda, ty věci tam byly strategicky umístěny tak, abyste je vzali taky. 
  • Blikavé stojany – Sice platí, že člověka jako první zaujmou lidské obličeje, al víte, co zaujme ještě víc? Obrovský stojan, který bliká a do toho ještě ideálně vydává nějaký zvuk. Čím  víc smyslů se podaří zasáhnout, tím větší je šance, že získáte zákazníka.
  • Promo stolky – Ochutnávky zadarmo, tečka.
výprodej

Rozmístění regálů jako podpora prodeje?

Za součást podpory prodeje se často považuje i samotné rozdělení celého obchodu. Občas třeba vidíte obrovské krabice se zbožím hned na začátku obchodu – to proto, že když máte ještě prázdný vozík, je větší šance, že si tu obrovskou krabici vezmete. Stejně tak jsou na tom i chlaďáky. Přece s sebou už od začátku nebudete v obrovslém obchodě tahat mraženou zeleninu.